Om oss

Euronetics är ett produktbolag med säte i Linköping, som utvecklar, anpassar och levererar system för bemanning och bemanningsplanering. Vi har levererat och kundanpassat bemanningssystem till våra kunder sedan 2005. Våra kunder finns inom offentlig förvaltning, det vill säga svenska regioner och kommuner. Vi har flera av Sveriges största kommuner och regioner som kunder sedan många år.

Vi har mycket hög kompetens och lång erfarenhet av produktutveckling av webbaserade system med särskild inriktning på system för större organisationer. Företagets ledning har lång tidigare erfarenhet av att leda såväl produktutveckling som support- och konsultorganisationer inom bland annat ICL, Ericsson och andra internationella utvecklingsorganisationer.

Visionen

Vårt mål är att utveckla marknadens bästa system och för att det ska vara möjligt förenar vi hög teknisk kompetens med stor kunskap om våra kunder och deras verksamhet. Det är också anledningen till att vi alltid utvecklar våra produkter tillsammans med våra kunder. Vi vill skapa ett förtroende som sträcker sig långt utanför produkter, tjänster och avtal, för att vara en god partner i våra kunders vardag och långsiktiga verksamhetsutveckling.

Eftersom vi tycker att funktionen är viktigare än tekniken har vi valt en strategi som bygger på oberoende när det gäller val av lösning och leverantörer till delsystem. Detta medför att vi har kompetens inom ett många olika programmeringsspråk och datormiljöer som Linux, Windows, Mac OS X, Android och iOS. Ofta väljer vi lösningar baserad på öppen programvara. Vilket ger stora fördelar med möjlighet till hög nivå av kundanpassning, smidig integration av olika tjänster samt kostnadseffektiva lösningar.

Konsultverksamhet

Våra konsulter hjälper er med utbildningar och organisationsutveckling inom området bemanning. De arbetar också med implementering och vidareutveckling av HR-processer inom offentlig verksamhet, samt utveckling av systemstöd, effektivisering av processer och implementation av dessa. Våra erfarna HR-konsulter har ett brett kompetensområde och till oss kan du vända dig om du behöver hjälp med exempelvis:

Support & Utveckling

Hos oss är supporten alltid nära kunden. Alla våra utvecklare arbetare både med utveckling och support för att hela tiden vara nära kundens dagliga utmaningar och ha en ökad förståelse för verksamheternas behov.

Nya versioner, kontinuerliga uppdateringar och kundspecifik utveckling. Hos oss finns alltid möjligheten till kundspecifik utveckling om ni saknar någon funktion. Vi utvecklar alltid i en nära dialog med er som kund för att få löpande feedback och bästa funktionalitet i utvecklingen.

Kundspecifik anpassning är en viktig och självklar del av det nära samarbete vi har med alla våra kunder.

 

No categories