Förenkla schemaläggning & planering

Schemabanken erbjuder effektiv och lätthanterlig schemaplanering. Med fokus på realtidsbemanning och automatiserade funktioner är systemet framtaget för att underlätta och effektivisera våra kunders vardag. Schemabanken fungerar likaväl för förskola och boenden som för sjukhus, hemtjänst och personlig assistans. 

Idag används våra system av sammanlagt:

41242

användare

Tryggt, enkelt och smidigt 

Spara tid och pengar på en effektiv schemaplanering

Schemabanken har fokus på den dagliga verksamheten och kan användas för både behovsstyrning, rullande grundscheman och specifika tidsperioder. Många funktioner är automatiserade, vilket gör systemet både säkert, smidigt och kostnadseffektivt. 

Vi vet att det kan ske många och snabba förändringar i organisationen. Därför har vi lagt stort fokus på realtidsbemanningen, där du på ett snabbt och tryggt sätt kan göra omplaneringar. Systemet har lättöverskådliga vyer där du till exempel enkelt kan dra och släppa tider eller personer som ska flyttas runt i schemat. För att alla medarbetare ska komma åt systemet fungerar det på alla typer av enheter – både mobil, surfplatta och dator. 

En av de stora styrkorna med systemet är stödet för samplanering, vilket gör det möjligt att dela resurstider mellan avdelningar och enheter samt enkelt söka upp lediga resurser för schemaläggning av vakanta pass. Systemet går även att integrera med bland annat marknadsledande personal- och lönesystem, ekonomisystem samt faktureringsystem, vilket underlättar det dagliga arbetet. 

Varför välja Schemabanken?

Omplanering i realtid

Eftersom det sker många och snabba förändringar i organisationer har vi lagt stor vikt på realtidsbemanningen. Med Schemabanken kan du enkelt göra omplaneringar och jobba med det aktiva schemat. 

Kostnadseffektivt

Systemet är enkelt att använda och består av många automatiserade funktioner, vilket gör att användarna sparar tid samtidigt som det minskar risken för fel. Det är uppbyggt för att vem som helst i organisationen ska kunna använda systemet, oavsett roll och erfarenhet.

Integration med andra system

För att underlätta det dagliga arbetet går Schemabanken att integrera med bland annat marknadsledande personal- och lönesystem, ekonomisystem samt faktureringsystem.

Support & utveckling

Något som vi är stolta över är vår support och service. Alla våra utvecklare arbetar både med utveckling och support för att hela tiden vara nära våra kunders dagliga utmaningar och få en ökad förståelse för verksamheternas behov.

Saknar ni någon funktion i våra system finns alltid möjligheten till kundanpassad utveckling och vi jobbar kontinuerligt med att utveckla nya versioner och uppdateringar. Vi har alltid en nära dialog med våra kunder för att få löpande feedback och bästa funktionalitet i utvecklingen.

Kundspecifik anpassning är en viktig och självklar del av det nära samarbete vi har med alla våra kunder.

Vill du veta mer?

Fyll i dina kontaktuppgifter så hör vi av oss!